Formality před stěhováním a po stěhování


Čeká Vás stěhování? Ať už budete stěhovat jen několik věcí nebo rovnou celý byt, přečtěte si články z různých zdrojů týkající se stěhování a přípravy na něj. Poté již stěhování zvládnete zcela bez problémů.

18.1.2010 | Míra a Maruška | www.stavbadomusvepomoci.cz
A tak jak na začátku běháte po úřadech kvůli tomu, že chcete stavět dům, tak vás na konci čeká běhání po úřadech, protože ve svém vlastním domě chcete bydlet. Vzhledem k tomu, že máme dům stavěný na ohlášku, je o to jednodušší „kolaudace“.

Celá „kolaudace“ spočívá v tom, předat na stavební úřad žádost o užívání stavby s potřebnými přílohami.

Potřebné přílohy jsou tyto:

  1. Revize elektroinstalace
  2. kolaudační rozhodnutí domácí čističky odpadních vod
  3. revize komínu (komín musí být v půdní části zomítaný)
  4. revize připojení plynu na dům (pokud plyn používáte)
  5. dále je také potřeba si nechat geometricky zaměřit dům pro zapsání do katastru nemovitostí. Myslel jsem, že je také třeba měření radonu, ale bylo mi na SÚ řečeno, že to po mně chtít nemůžou, že je to spíše v mém vlastním zájmu
  6. jednoduchý záznam o stavbě (po mě ho nechtěli, ale ze zákona by měl být přílohou žádosti)

Po dodání všech těchto písemností na úřad nastává 30 denní lhůta, kdy se může přijet někdo ze stavebního úřadu podívat, zda je vše podle regulí a norem postaveno. Pokud se úředníci do této lhůty nedostaví (což je hodně pravděpodobné) je stavba považována za zkolaudovanou.

Pak už je jen třeba:

  1. zažádat na příslušném úřadě o číslo popisné
  2. nechat si vyměnit elektroměr a začít platit normální proud (ne stavební)
  3. a poslední (alespoň doufám) věcí úřední je na finančním úřadě přiznat, že máte dům a že z něj chcete strašně moc zaplatit daně

Až dojde k tomu vytouženému okamžiku a vy se nastěhujete, čeká vás ještě další ouřadování a obíhání. Je totiž třeba změnit si trvalý pobyt. S tím souvisí také změnu trvalého pobytu nahlásit na potřebných místech. Naštěstí i na internetu je spousta informací koho všechno musíte informovat, že jste se přestěhovali.

Takže na co by se nemělo zapomenout (náš případ):

  1. Změna občanských průkazů
  2. Změna řidičského průkazů (pokud se nestěhujete v rámci jednoho města) – pozor lhůta
  3. Zdravotní pojišťovna
  4. Pojišťovna všeobecně (životní pojištění, povinné ručení …)
  5. Pojištění domu (připojištění z rozestavěné stavby na dům a domácnost)
  6. Distributor elektřiny
  7. Distributor plynu
  8. Stavební spořitelna – pozor lhůta
  9. Banka (účet)
  10. SFRB (novomanželská půjčka)
  11. Katastrální úřad
  12. Zaměstnavatel (případně pracovní úřad)
  13. Lékaři (praktický, zubař ...)
  14. TV a rozhlasové poplatky (lze to vše zařídit přes internet)
  15. A nakonec příbuzným a známým pokud se chcete s nimi vídat :-).

Problém je, že někde k těmto úpravám stačí přestřižená stará občanka s potvrzením o změně trvalého pobytu a někde bohužel musíte čekat, až vám vydají občanku novou.

Zdroj článku: www.StavbaDomuSvepomoci.cz


? NAPOVEDA povinné
Kontakt
tel. +420 608 423 304
tel. +420 222 765 675
tel. +420 240 200 252
800 100 056 volejte zdarma